micro:bit | Crashy Bird – The Game

Dit is een lesopdracht voor de eenvoudige versie van het Flappy Bird spel voor micro:bit.

Het doel is om een vliegende vogel die voortdurend naar rechts beweegt, tussen de aankomende obstakels te leiden. Als de speler een obstakel aanraakt is het spel voorbij.

Bij deze lesopdracht wordt er van uit gegaan dat de leerling al ervaring heeft in het programmeren met blokcode en de microbit en al enig begrip heeft van variabelen, if this then that, else…, en loops.

Leerdoelen

  • Hoe werkt een eenvoudig spel
  • Het gebruik van coördinaten
  • Wat is een variabele
  • Hoe maak je een variabele
  • Hoe bewaar je meerdere waardes in een variabele lijst (array)
  • Wat is een index
  • Wat is een lus (loop)
  • Hoe gebruik je een ‘voor lus’ (for loop)
  • Hoe gebruik je een ‘terwijl lus’ (while loop)
  • Het gebruik van ‘als dan’ (if this)
Micro:bit | Crashy Bird The Game

Geef een antwoord

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.